dilluns, 10 de desembre del 2012

QUADRE ESTRANY


ALEGRIA —Heu vist quin quadre tan bonic que han exposat a la biblioteca aquesta setmana?
NEGATIVITAT—Bonic dius? Però si és molt depressiu! Les rodones no estan tancades i els rectangles estan torts!
MENTIDA—És un quadre que val molts diners!
VERITAT—Si que l’he vist! I representa la vida...vull dir, que la vida són cercles que a vegades costa molt de tancar, i els quadrats les ments humanes.
SERIOSITAT—Això és des del teu punt de vista guapa! Jo el  trobo un quadre inacabat on l’artista intenta expressar el seu món interior.
MENTIDA—Aquest quadre a estat exposat en els millors museus de la comarca.
POSITIVITAT—L’important és que el quadre ha estat pintat per alguna persona, amb les seves mans!
VERITAT—I el seu temps, i la seva imaginació, i la seva creativitat, i les seves pintures...
NEGATIVITAT— Doncs quina manera de perdre el temps invertint tot això que dieu per fer aquesta pintura tan estranya...
L’ALEGRIA—Crec que tu has de tenir una vida molt fosca no negativitat? Tot ho veus així de nefast?
POSITIVITAT—Segur que té llum en algun racó, oi negativitat?
SERIOSITAT—No us mofeu d’ella, ja que a la fi ho veu com ella creu el món.
MENTIDA— Ep! Ella ho veu com li fan veure, eh!
ALEGRIA— Així... vols dir que el que veiem és perquè ens ho fan veure... VISCA els que m’envolten a mi doncs!
VERITAT— No, cadascú veu i sent diferent. Una cosa o un fet, li pot semblar trist a un i en canvi a un altre, pot semblar-li alegre. Com diuen;  “tot depèn dels ulls que la miren”.
NEGATIVITAT— Sóc així, i no crec que els altres m’ho facin veure tot de color negre. Tinc criteri propi, sabeu!
SERIOSITAT—No t’enfadis negativitat. T’entenc, tot i que no comparteixo la teva visió de les coses.
VERITAT—Enfada’t tot el que vulguis negativitat, a la fi, l’única que tindrà mala sang seràs tu!
POSITIVITAT — Amb això si té raó!
ALEGRIA—Tan és qui tingui raó, el primordial és veure i opinar.
SERIOSITAT— Sí, i tant, però s’ha d’opinar amb sentit...
MENTIDA— No és cert, un pot opinar encara que no sàpiga el que sent ni el que diu!
NEGATIVITAT— Jo sempre ho veig tot tan fosc que a vegades no veig res.
POSITIVITAT— Noia, de tan en tan t’hauries de prendre alguna cervesa, tal vegada així veuries alguna llum en algun racó.
ALEGRIA —Sí! Sí! A vegades jo ho faig i reconec que res és igual, és millor, sempre és millor.
SERIOSITAT— Bé, no ens passem ara. No fa falta beure res per veure-ho diferent, tan sols s’ha de canviar la perspectiva de visió.
MENTIDA— I tant que s’ha de beure! El món rutlla diferent...
VERITAT— Com et passes noia! Això que dius és una bestialitat!
ALEGRIA— Vinga, no us enfadeu ara totes. VISCA la diversitat de tot plegat!
NEGATIVITAT— Jo ho veig així i ja m’està bé. No tinc ni que beure ni que canviar la perspectiva.
POSITIVITAT— Doncs que cadascú que ho vegi com vulgui. Fi de la discussió!